9/1/14

Διδασκαλείο Καποδιστριακού, ένα (ακόμη) ξέφραγο αμπέλι

Του Αλέξανδρου Ναλμπάνη

Όπως και στο 95% των υπολοίπων δημοσίων φορέων, έτσι και στο Διδασκαλείο του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διαπιστώνει κανείς την απίστευτη... χαλαρότητα της Ελλάδας, που νομοτελειακά μας έχει οδηγήσει εδώ που είμαστε σήμερα.
Ο Αλέξανδρος Ναλμπάνης καταθέτει την εμπειρία του, όπου μέσα σε μισή ώρα είδε όλους τους κανονισμούς να... αγνοούνται επιδεικτικά, με ρίσκο απώλειας χιλιάδων ευρώ για το Δημόσιο.


Πας για εγγραφή, βγάζεις είδηση

Βρίσκομαι στο 2ο όροφο του Διδασκαλείου του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, με σκοπό να εγγράψω μια φίλη μου που απουσιάζει από την Αθήνα σε τμήμα ξένης Γλώσσας.
Η φίλη μου είναι φοιτήτρια του Καποδιστριακού, και φέτος δευτεροετής στην ξένη Γλώσσα που επέλεξε.

Αν διαβάσει κανείς την Ανακοίνωση Εγγραφών, θα διαπιστώσει ότι είμαστε ήδη πολύ πέρα από το χρονοδιάγραμμα, κάτι λογικό με βάσει το ότι τα περισσότερα πανεπιστήμια της χώρας τελούσαν υπό κατάληψη εδώ και μήνες. Οπότε, όλα καλά μέχρι εδώ.

Στην ανακοίνωση αυτή, όμως, απαριθμούνται και εννέα δικαιολογητικά εγγραφής, εκ των οποίων εγώ θα έπρεπε να προσκομίσω τα πέντε, και τελικά μου ζητήθηκαν μόνο δύο, επιτρέποντας μου να κλέψω τα χρήματα του Πανεπιστημίου σε περίπτωση που το επιθυμούσα.



Τι απαιτεί η Ανακοίνωση Εγγραφών και τι ζητούν τελικά

Στο παραπάνω pdf που ενσωμάτωσα στο κείμενο, και συγκεκριμένα στη σελίδα 3, απαριθμούνται τα εννέα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομισθούν, πέντε στη δική μας περίπτωση, καθώς κάποια απ' αυτά αφορούν πρωτοετείς, αλλοδαπούς και γενικώς άλλες περιπτώσεις.

Στη δική μας περίπτωση απαιτούνται: Αίτηση Εγγραφής, Δελτίο Ταυτότητας Διδασκαλείου για τους εγγεγραμμένους παλαιοτέρων ετών, Φοιτητική και Αστυνομική Ταυτότητα σε πρωτότυπο και φωτοτυπία, και Γραμμάτιο είσπραξης Εμπορικής Τράπεζας σε πρωτότυπο και φωτοτυπία.

Την Αίτηση Εγγραφής τη συμπλήρωσα επιτόπου, με τη φίλη μου να με καθοδηγεί από τηλεφώνου.

Το Δελτίο Ταυτότητας Διδασκαλείου (ΔΤΔ) δεν το είχα ούτε σε πρωτότυπο, ούτε σε φωτοτυπία.
Ρωτώ τον υπάλληλο: “Αν δεν έχω το ΔΤΔ μπορώ να κάνω την εγγραφή;”
Μου απαντά: “Το έχει χάσει η κοπέλα;”
Του απαντώ: “Όχι, απλά το έχει μαζί της και λείπει.”
Μου απαντά: “ΟΚ, δεν υπάρχει πρόβλημα, μπορείς να προχωρήσεις” (!!!)

Τη Φοιτητική και Αστυνομική Ταυτότητα την είχα μόνο φωτοτυπία, αφού η φίλη μου απουσίαζε!
Μισό λεπτό όμως: τηλεφώνησα νωρίτερα στο Διδασκαλείο, και ρώτησα αν μπορώ να εγγράψω τη φίλη μου εν τη απουσία της. Μου είπαν ότι γίνεται. Πώς όμως θα έχω τις πρωτότυπες ταυτότητές της μαζί μου, αφού εκείνη λείπει; Κι αφού δεν θα τις έχω πώς θα κάνω την εγγραφή;
Ε λοιπόν, δεν έχει καμιά σημασία: δε μου ζητήθηκαν ούτε καν οι φωτοτυπίες που είχα πάνω μου!!!

Το Γραμμάτιο Είσπραξης της Εμπορικής Τράπεζας δε θα μπορούσα να το έχω προσκομίσει, καθώς η Ανακοίνωση Εγγραφών κάνει λάθος (!).
Τα λεφτά τα πληρώνεις στην Alpha Bank, όχι στην Εμπορική...
Πήγα λοιπόν το Γραμμάτιο της... Alpha Bank με τις δύο φωτοτυπίες του, και, έτσι απλά, έβαλαν μια σφραγίδα, μου παρέδωσαν σφραγισμένο αντίγραφο, και μου είπαν “είστε έτοιμος κύριε, η εγγραφή ολοκληρώθηκε”.


Ποιο είναι το πρόβλημα

Κάποιος ανυποψίαστος θα πει: “Καλά, και ποιο είναι το πρόβλημα; Τα λεφτά τα πήρε το Πανεπιστήμιο. Αν εσύ έκανες εγγραφή με πλαστά/ανύπαρκτα στοιχεία κακό δικό σου, την εγγραφή την πλήρωσες, δεν χάνουν κάτι εκείνοι!”

Το πρόβλημα, αγαπητοί αναγνώστες, είναι ότι η φίλη μου είναι φοιτήτρια του Καποδιστριακού, οπότε την ενέγραψα με έκπτωση 165€ 
(βλ. σελίδα 2 της Ανακοίνωσης Εγγραφών) που κάλλιστα θα μπορούσε να μη δικαιούται!

Ενέγραψα ένα άτομο ως φοιτήτρια του Καποδιστριακού, χωρίς το Διδασκαλείο να βεβαιώσει ότι το άτομο αυτό είναι όντως φοιτήτρια του Καποδιστριακού, και άρα διατρέχοντας τον κίνδυνο να χάσει 165€ σε περίπτωση που είμαι απατεώνας!

Με άλλα λόγια, οι υπεύθυνοι εγγραφών του Διδασκαλείου “παίζουν στα ζάρια” τον προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου, δίνοντας στον κάθε τυχόντα το δικαίωμα να δηλώσει φοιτητής του Καποδιστριακού και να απολαύσει έκπτωση 165€ χωρίς κανένα δικαιολογητικό.

Με απλά μαθηματικά, αν αυτή την πρακτική την ακολουθούν 100 άτομα κάθε χρονιά (που αν τους έχουν... πάρει χαμπάρι θα είναι πολύ περισσότερα), αυτομάτως το Καποδιστριακό χαρίζει 16.500€ σε επιτήδειους, απλώς επειδή δήλωσαν φοιτητές του εν λόγω πανεπιστημίου.

Είναι γνωστό άλλωστε: στην Ελλάδα ο,τι δηλώσεις είσαι.


* Η γελοιογραφία είναι δημιουργία του ΚΥΡ , και προέρχεται από το site του i-kyr.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου