21/6/13

“Μαϊμού” Ραδιοτηλεόραση: Όλη η αλήθεια και το παρασκήνιο (+φωτο)



Του Αλέξανδρου Ναλμπάνη

Το παρακάτω ρεπορτάζ μπορεί να μοιάζει με ταινία σε ορισμένα σημεία, όμως είναι 100% αληθινό, 100% ελληνικό, και πραγματοποιήθηκε με μόνο τρία μέσα: ένα τηλέφωνο, έναν υπολογιστή, κι ένα περιοδικό. Καλή διασκέδαση!






Η “μαϊμού” Ραδιοτηλεόραση στα περίπτερα

Την Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013 κυκλοφόρησε στα περίπτερα ένα περιοδικό με τίτλο “ο κόσμος στη Ραδιοτηλεόραση” (φωτο 1).

Φωτο 1 - Το επίμαχο εξώφυλλο

Ο σχεδιασμός εξωφύλλου και η γραμματοσειρά του τίτλου παρουσιάζουν τεράστια ομοιότητα μ' εκείνη του γνωστού περιοδικού Ραδιοτηλεόραση που κυκλοφορούσε μ' αυτόν τον τίτλο η ΕΡΤ ΑΕ από το 1968 μέχρι τις 13 Ιουνίου 2013.

Η αρίθμηση του τεύχους ξεκινάει από την αρχή (τεύχος 1) ενώ η Ραδιοτηλεόραση της ΕΡΤ είχε σταματήσει στο τεύχος 2261.


Οι αντιδράσεις

Η ΕΡΤ, υπό την “πειρατική” τωρινή της μορφή και μέσω του προσωρινού (;) νέου
website της ertopen.com δημοσιεύει άρθρο με τίτλο “Κυκλοφορεί Πλαστή Ραδιοτηλεόραση”, όπου κατακεραυνώνει την κυκλοφορία του περιοδικού ως “χυδαίο διαμοιρασμό των ιματίων της”.

Η Βασιλεία Ζερβού, Διευθύντρια Εκδόσεων της Ραδιοτηλεόρασης, δήλωσε στην κάμερα του
Alpha: “κάποιος επιχειρηματίας θεώρησε ότι μπορεί να καπηλευθεί αυτόν τον τίτλο, θεώρησε ότι μπορεί να ξεγελάσει τον κόσμο και να χρησιμοποιήσει το λογότυπο της Ραδιοτηλεόρασης για να φτιάξει το δικό του μαγαζί”.

Η ΠΟΕΣΥ και άλλες δώδεκα μεγάλες Ενώσεις εκδίδουν ανακοίνωση-διαμαρτυρία με τίτλο “Όχι άλλη καπηλεία στην περιουσία της ΕΡΤ”. Στην ανακοίνωση αυτή μαθαίνουμε για πρώτη φορά κάποιο συγκεκριμένο στοιχείο γύρω από το επίμαχο έντυπο, καθώς αναφέρεται ως εκδότρια εταιρία η ΧΡΩΜΑΞΞ ΕΠΕ.

Εν συνεχεία η είδηση εξαπλώνεται σε όλο το διαδίκτυο, με περαιτέρω στοιχεία να κάνουν την εμφάνισή τους: Διευθυντής Σύνταξης είναι ο Γιάννης Βαγγελάτος, η Σύνταξη είναι... ανώνυμη, ενώ μία μόνο συντάκτης υπογράφει κείμενα, ονόματι Εβελίνα Καραγιαννοπούλου.
 


Η τελευταία “επίσημη” ενημέρωση προέρχεται από το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ 20/6/2013 στις 21:00. (Ξεκινήστε το βίντεο από το 48ο λεπτό)
Εκεί αναφέρονται τρία νέα στοιχεία:
1) ο Γ. Βαγγελάτος ήταν διευθυντής της εφημερίδας Το Άρθρο.
2) Το Άρθρο είχε φιλοξενήσει στις στήλες του τον Φαήλο Κρανιδιώτη, στενό συνεργάτη του Αντώνη Σαμαρά.
3) Η ΕΡΤ τηλεφωνεί στον Γ. Βαγγελάτο και δεν το σηκώνει.






Το... πάρτι

Περίεργος ων, αγοράζω από το περίπτερο το περιβόητο περιοδικό, ώστε να δω πώς, τι και... από πού είναι.
Με τη βοήθεια του
google και του τηλεφώνου μου ξεδιάλυνα μια σειρά από μυστήρια, ενώ γεννήθηκαν αρκετά αναπάντητα (έως τώρα) ερωτήματα κομβικής σημασίας.

Ας τα πάρουμε από την αρχή:

Στο εξώφυλλο του περιοδικού (φωτό 1) αναγράφεται ένα
website, το www.radiotileorasi.com, το οποίο... δεν υπάρχει.
Στην σελίδα 3 υπάρχει κάτω αριστερά η Ταυτότητα του περιοδικού (φωτο 2), η οποία είναι ελλιπέστατη (λείπουν πάρα πολλά στοιχεία που κανονικά αναγράφονται σε μια Ταυτότητα) και αινιγματική (η ανώνυμη ομάδα σύνταξης που λέγαμε).

Φωτο 2 - Η Ταυτότητα της "μαϊμού Ραδιοτηλεόρασης


Τη διαβάζω, λοιπόν, την Ταυτότητα και... για στάσου... Υπάρχει διεύθυνση και τηλέφωνο επικοινωνίας! Πού είναι το περίεργο θα μου πείτε; Το περίεργο είναι ότι ΚΑΝΕΙΣ σε ΚΑΝΕΝΑ δημοσίευμα μέχρι τώρα δεν είχε γράψει τα στοιχεία αυτά!!! Ούτε η ΕΡΤ, ούτε τα ειδησεογραφικά
site, ούτε τα blogs, ούτε κανείς!

Όπως είναι φυσικό παίρνω τηλέφωνο στο 210-68.37.070, αν και η ώρα είναι μετά τις 23:30, και... το σηκώνουν!
Μου λένε ότι δεν είναι η ΧΡΩΜΑΞΞ ΕΠΕ εκεί αλλά η ΠΕΛΑΣΓΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΑΕ, και δεν έχουν εκδώσει αυτοί τη “μαϊμού” Ραδιοτηλεόραση.
Δε γνωρίζουν ότι το τηλέφωνό τους αναγράφεται στην “μαϊμού” Ραδιοτηλεόραση, τους τηλεφωνούν πρώτη φορά (!!!) γι' αυτό το θέμα, και θα πρέπει να το κοιτάξουν.
Ο συνομιλητής μου με ρωτά το όνομά μου, του το λέω, κι εκείνος μου αποκαλύπτει ότι είναι γνωστός συντάκτης της εφημερίδας Ώρα των Σπορ. Αλληλοευχαριστιόμαστε και το κλείνουμε.

Πρώτη μου κίνηση είναι να
googlάρω τη λέξη ΧΡΩΜΑΞΞ. Το αποτέλεσμα; κανένα. Η εταιρία δεν αναφέρεται πουθενά στο διαδίκτυο. Είναι σαν να μην υπάρχει!

Δεύτερη κίνηση είναι να
googlάρω τον Γιάννη Βαγγελάτο. Τι βρίσκω;
Είναι Διευθυντής Σύνταξης στην εβδομαδιαία εφημερίδα Το Άρθρο, η οποία ανήκει στην ΠΕΛΑΣΓΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΑΕ! (φώτο 3)

Φωτο 3 - Τα στοιχεία της εφημερίδας Το Άρθρο

*Να σημειωθεί εδώ ότι το
website της εφημερίδας Το Άρθρο υποτίθεται ότι είναι το www.toarthro.gr, όμως αν το ανοίξετε θα διαπιστώσετε κι εσείς ότι δεν είναι.

Τρίτη κίνηση είναι να
googlάρω την Εβελίνα Καραγιαννοπούλου. Τι βγάζει;
Έχει πλούσιο βιογραφικό, με δύο ιδιότητες να ξεχωρίζουν: έχει συμμετάσχει στη νεανική χορωδία της ΕΡΤ και είναι ρεπόρτερ στην εφημερίδα Το Άρθρο.

*Σχετικό αξιοσημείωτο: στον ελεύθερης πρόσβασης
Facebook Τοίχο της Εβελίνας Καραγιαννοπούλου βρίσκονται δύο αναρτήσεις συμπαράστασης προς την ΕΡΤ από τις 12 Ιουνίου (φωτο 4).
Το Προφίλ της στο
Facebook το εντόπισα μέσω του e-mail της e.karagiannopoulou@yahoo.gr, που αναγράφεται επανειλημμένως στις σελίδες της “μαϊμού” Ραδιοτηλεόρασης, στα ενυπόγραφα κείμενά της.
Επαναλαμβάνω πως η πρόσβαση στον
Facebook Τοίχο της είναι ελεύθερη για όλους, δεν έκανα καμία ιδιαίτερη διαδικασία για να αποκτήσω τις πληροφορίες γύρω από το πρόσωπό της.
Τις διαθέτει η ίδια στο κοινό.

Φωτο 4 - Τα post της Εβελίνας Καραγιαννοπούλου

Τέταρτη κίνηση; Τη μαντεύετε ήδη νομίζω.
Googlάρω τον Κωνσταντίνο Γέρου, εκδότη της εφημερίδας Το Άρθρο, μαζί με τη λέξη ΧΡΩΜΑΞΞ.
Κάπου εδώ με πρόλαβε το
makeleio.gr, καθώς έχουν ήδη δημοσιεύσει ρεπορτάζ με τίτλο “Ο ΕΚΔΟΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΡΟΥ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΜΑΪΜΟΥ" ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ!”.

ΚΑΙ εδώ όμως υπάρχει πρόβλημα! Στο παραπάνω ρεπορτάζ του
makeleio.gr αναφέρεται η ΧΡΩΜΑΞΞ ΕΠΕ ως εκδοτική εταιρία πίσω από τα Λοιπόν, ΧΑΪ και Ώρα για Σπορ (το σωστό είναι Ώρα των Σπορ).
Όμως η αναγραφόμενη εκδοτική εταιρία στις Ταυτότητες αυτών των εντύπων είναι η ΠΕΛΑΣΓΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΑΕ, όχι η ΧΡΩΜΑΞΞ ΕΠΕ! (φωτο 5 από την Ώρα των Σπορ)

Φωτο 5  - η Ταυτότητα της εφημερίδας Ώρα των Σπορ


Κάποια σχέση μεταξύ των δύο εταιριών είναι προφανής με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία, όμως ο τρόπος που τις... ταυτίζει με άνεση το ρεπορτάζ του
makeleio.gr είναι σα να μας λέει πως η σχέση αυτή είναι ευρέως γνωστή, ενώ κάθε άλλο παρά έτσι φαίνεται να είναι!


Υπάρχουν νόμιμα δικαιώματα για τη “μαϊμού” Ραδιοτηλεόραση!

Για να μπορεί να κυκλοφορήσει το επίμαχο έντυπο, ο τίτλος “ο κόσμος στη Ραδιοτηλεόραση” θα πρέπει να είναι κατατεθειμένος στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου ως εμπορικό σήμα.
Μπαίνω λοιπόν στο
site της ΓΓΕ και αναζητώ σήμα με αυτό το όνομα.
Το
αποτέλεσμα το βλέπετε παρακάτω (φωτο 6):


Φωτο 6 - Τα στοιχεία του Εμπορικού Σήματος της "μαϊμού" Ραδιοτηλεόρασης

Το “ο κόσμος στη Ραδιοτηλεόραση” έχει κατατεθεί κανονικά, χωρίς απεικόνιση (λογότυπο).
Η
κλάση του σήματος είναι η 16, που σημαίνει μεταξύ άλλων και έντυπο υλικό (φωτο 7), στην περίπτωσή μας περιοδικό.

Φωτο 7 - Η επεξήγηση της κλάσης 16

Επί μία και πλέον ώρα έψαχνα το website της Κατοχύρωσης Εμπορικών Σημάτων για να βρω πότε εκδόθηκε η απόφαση κατοχύρωσης του “ο κόσμος στη Ραδιοτηλεόραση”, χωρίς αποτέλεσμα.
Έπεσα πάνω σε χιλιάδες αποφάσεις για άλλα εμπορικά σήματα, για το συγκεκριμένο όμως δε βρήκα τίποτα.

Εξήγηση φαίνεται να υπάρχει και σ' αυτήν την περίπτωση: στο σχετικό άρθρο του ertopen.gr με τίτλο "Κυκλοφορεί πλαστή Ραδιοτηλεόραση" αναφέρεται ότι το εμπορικό σήμα της "μαϊμού" Ραδιοτηλεόρασης κατατέθηκε το 2011.
Το 2011 ο τότε Υπουργός Επικρατείας Ηλίας Μόσιαλος προανήγγειλε μέτρα εξυγίανσης της ΕΡΤ, μεταξύ των οποίων και την αναστολή έκδοσης της Ραδιοτηλεόρασης, με τις "προσφορές της να δίνονται μέσω διαδικτύου".

Το σχετικό άρθρο του Ηλία Μόσιαλου στην Athens Voice με ημερομηνία δημοσίευσης 31/8/2011 μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

Τα παραπάνω στοιχεία επισημαίνει σε σχόλιο της στο παρόν ρεπορτάζ και η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Αθηνά Σαλούστρου, συντάκτρια Πολιτιστικών θεμάτων της Ραδιοτηλεόρασης, μιλώντας συγκεκριμένα για κατάθεση εμπορικού σήματος τον Οκτώβριο του 2011 (φωτο 8).


Φωτο 8 - Το σχόλιο της Αθηνάς Σαλούστρου στο παρόν άρθρο

Γιατί λοιπόν δεν βρήκα
 την απόφαση κατοχύρωσης στο website της Κατοχύρωσης Εμπορικών Σημάτων; Επειδή το Αρχείο του ξεκινάει από το Δεκέμβριο του 2012.

Όλες οι προγενέστερες αποφάσεις δε βρίσκονται σ' αυτό το site, και δε μπόρεσα να τις βρω και πουθενά αλλού στο ίντερνετ.
Αν καταφέρετε να τις εντοπίσετε, παρακαλώ δώστε το link σε σχόλιο στο τέλος του παρόντος ρεπορτάζ.

Ανακεφαλαιώνοντας, αν όλα τα παραπάνω ισχύουν στο ακέραιο, τότε συνοπτικά η ιστορία έχει ως εξής:
Ο υπουργός ανακοινώνει το κλείσιμο της Ραδιοτηλεόρασης, ένας εκδότης κατοχυρώνει το εμπορικό σήμα "ο κόσμος στη Ραδιοτηλεόραση", περιμένει σχεδόν δύο χρόνια μέχρι να πραγματοποιηθούν οι εξαγγελίες του υπουργού, και πανέτοιμος εκδίδει στις 20 Ιουλίου 2013 περιοδικό με τον προαναφερθέντα τίτλο, και λογότυπο πανομοιότυπο μ' αυτό της... πραγματικής Ραδιοτηλεόρασης.

Τα σχόλια δικά σας.


Εύλογα ερωτήματα

*
Γιατί ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει δημοσιεύσει τα τηλέφωνα της ΧΡΩΜΑΞΞ ΕΠΕ (ή μήπως θα έπρεπε να λέω της ΠΕΛΑΣΓΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΑΕ;) εφόσον αναγράφονται στην Ταυτότητα της “μαϊμού” ραδιοτηλεόρασης;
Ούτε η ίδια η ΕΡΤ δεν τα δημοσίευσε ενώ δημοσιεύθηκαν όλα τα άλλα στοιχεία της Ταυτότητας!

*Πώς γίνεται να υπάρχει η ΧΡΩΜΑΞΞ ΕΠΕ και να μην την βρίσκει το
Google; Θυμίζω, η αναζήτηση δεν επιστρέφει κανένα αποτέλεσμα, πέρα από τα δημοσιεύματα που αναφέρονται στη “μαϊμού” ραδιοτηλεόραση και κατονομάζουν την ΧΡΩΜΑΞΞ ως εκδότρια εταιρία.
ΚΑΜΙΑ προηγούμενη αναφορά.

*
Πώς είναι δυνατόν να ήμουν εγώ ο πρώτος που τηλεφώνησε στη ΧΡΩΜΑΞΞ ΕΠΕ (ή μήπως ΠΕΛΑΣΓΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΑΕ;) να της “ζητήσει το λόγο”;
Θυμηθείτε, έτσι μου είπε στο τηλέφωνο ο συνομιλητής μου!
Το τηλέφωνο δεν διέρρευσε στο ίντερνετ (όπως προανέφερα) αλλά από το πρωί της Πέμπτης 20 Ιουνίου έχουν πουληθεί, πιθανότατα, κάποιες χιλιάδες αντίτυπα της “μαϊμού” Ραδιοτηλεόρασης.
ΚΑΝΕΙΣ δε μπήκε στον κόπο να διαβάσει την Ταυτότητα και να πάρει ένα τηλέφωνο; Ούτε οι Ενώσεις Δημοσιογράφων που την κατηγόρησαν; Ούτε η ΕΡΤ που είναι η άμεσα ενδιαφερόμενη; ΜΟΝΟ ΕΓΩ τηλεφώνησα; Απίστευτο μου φαίνεται.

*Προς τι η όλη μυστικότητα γύρω από τη “μαϊμού” Ραδιοτηλεόραση και προς τι η ελλιπέστατη Ταυτότητα της εφόσον υπάρχει νόμιμη άδεια χρήσης του σήματός της και άρα κυκλοφορεί νόμιμα; Λογικά, δεν υπάρχει κάτι να κρυφτεί!


*Αν η άγνοια περί του όλου θέματος που εξέφρασε τηλεφωνικώς ο συντάκτης της Ώρα των Σπορ είναι πραγματική, τότε η ΧΡΩΜΑΞΞ είναι πραγματικά επιχείρηση-φάντασμα και η όλη διαδικασία έκδοσης της “μαϊμού” ραδιοτηλεόρασης έγινε εν κρυπτό.
Αν η άγνοιά του είναι κατ' επίφαση, τότε απλά είχε τους λόγους του να κρύψει όσα ξέρει.
Και στις δύο περιπτώσεις το ερώτημα παραμένει: Γιατί;

*Τελικά, ποια ακριβώς η σχέση της ΧΡΩΜΑΞΞ ΕΠΕ με την ΠΕΛΑΣΓΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΑΕ;


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΕ ΝΕΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΕΔΩ:
“Μαϊμού” Ραδιοτηλεόραση: Νέα στοιχεία στο δεύτερο τεύχος (+ φωτο)

“Μαϊμού” Ραδιοτηλεόραση: Να ποιος είναι ο εκδότης! (+φωτο)


Πηγές φωτογραφιών:
1. Σάρωση εντύπου
2. Σάρωση εντύπου
3. Εκτύπωση οθόνης
http://greeknewspapers.blogspot.gr/
4. Εκτύπωση οθόνης https://www.facebook.com/evelinakarag
5. Σάρωση εντύπου
6. Εκτύπωση οθόν
ης http://www.gge.gr/4/result.asp
7. Εκτύπωση οθόνης http://gge.gov.gr/?page_id=6226

5 σχόλια:

  1. Ανώνυμος21/6/13, 11:24 μ.μ.

    ενδιαφέρουσα ιστορία, που για ακόμα μια φορά αναδεικνύει τη λαμογιά που υπάρχει διάχυτη, σε όλο το φάσμα της καθημερινότητάς μας. δεν ξέρω αν θα υπάρξουν απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα, αλλά δεν πρόκειται να αλλάξουν την ουσία που είναι "αθλιότης"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος22/6/13, 9:33 μ.μ.

    Όχι μόνο ένα αλλά πολλά τηλέφωνα πήραμε από το πρωί... η απάντηση της τηλέφωνήτριας στερεότυπη: "δεν το γνωρίζω αυτό που λέτε... θα το μεταβιβάσω"... επίσης στο Υπουργείο η κατάθεση του ονόματος έγινε ήδη από τον Οκτώβρη του 2011... λίγο μετά τις ανακοινώσεις Μόσιαλου περί κλεισίματος της Ραδιοτηλεόρασης... περίμεναν υπομονετικά σχεδόν 2 χρόνια... και φυσικά η κατοχύρωση αφορούσε μόνο το όνομα κι όχι το λογότυπο, το οποίο κόπιαραν βιαστικά μέσα σε λίγες μέρες όπως τις γραμματοσειρές, το lay out και τις στήλες... με προφανή σκοπό να ξεγελάσουν το καταναλωτικό κοινό... όλα τα στοιχεία μεταβίβάστηκαν από την πρώτη στιγμή στις ενώσεις μας για να προχωρήσουν στα δέοντα... σας ευχαριστούμε πάρα πολύ τόσο για το ενδιαφέρον όσο και για το κατατοπιστικότητατο ρεπορτάζ σας...

    Αθηνά Σαλούστρου, δημοσιογράφος Ραδιοτηλεόρασης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τιμή μου, και απο δημοσιογραφικής και από δημοκρατικής άποψης, να βοηθώ στην αποκάλυψη τέτοιων πρακτικών.
      Αν καταφέρω να εντοπίσω σχετικό link για την καταχώριση που λέτε πως έγινε το 2011, θα το ενσωματώσω στο άρθρο.
      Θα ενσωματώσω βεβαίως και το παρόν σχόλιό σας, ως στοιχείο προερχόμενο από αμέσως εμπλεκόμενο με τη Ραδιοτηλεόραση πρόσωπο.
      Σας ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σας.

      Αλέξανδρος Ναλμπάνης, ανεξάρτητος δημοσιογράφος

      Διαγραφή
  3. Στο δεύτερο τεύχος αναφέρονται (στην ταυτότητα) και ονόματα σύνταξης: ΒΙΒΗ ΑΝΑΣΤΑΣΑΤΟΥ,ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΖΑΙΟΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΙΩΑΝΝΟΥ, ΕΒΛΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ,ΑΘΗΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΗ,ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ,ΣΠΥΡΟΣ ΠΕΤΡΟΥΝΑΚΟΣ, ΖΩΗ ΡΑΠΤΗ,ΧΑΡΑ ΖΗΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ. Τι είναι όλοι αυτοί, δημοσιογράφοι; Ανήκουν σε κάποια Ένωση; (Ας ενδιαφερθεί η ΕΣΗΕΑ). Ή όποιος άλλος γνωρίζει κάποιο απο αυτά τα ονόματα. Το μόνο που γνωρίζω κι εγώ (απο ρεπορτάζ) είναι ότι ο εκδότης "είναι κολλητός συμβούλου του Σαμαρά..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσες απαντήσεις βρέθηκαν στα ερωτήματά σας, μπορείτε να τις διαβάσετε στο συμπληρωματικό ρεπορτάζ εδώ: http://todomino.blogspot.gr/2013/07/blog-post_4.html

      Διαγραφή